Horeca versus paracommercie

Het is na 19 augustus, dus reageren is helaas niet meer mogelijk.

De situatie

Verenigingen, buurthuizen, etc. hebben te maken met teruglopende contributies en subsidies. Met horeca-activiteiten kunnen zij proberen dit te compenseren. Deze para-commerciële activiteiten vormen voor de horecabedrijven echter een bedreiging, zeker als deze (deels) gericht zijn op vergelijkbare doelgroepen en producten (samen aan de bar, snacks, bruiloften/partijen).

De afweging

Staat de paracommercie de innovatie of zelfs het voortbestaan van horecabedrijven in de weg? En hoe verhoudt ‘verstrekking van dranken en spijzen’ zich tot de doelstelling van verenigingen en zijn zij hier wel op toegerust? En sluit dit aan op gemeentelijke doelstellingen ten aanzien van economie, volksgezondheid en alcoholpreventie? Of zijn horeca-activiteiten onmisbaar voor verenigingen en buurthuizen? Hoe ver mogen para-commerciële horeca-activiteiten gaan? 

Heeft u een suggestie?

Laat hieronder uw reactie achter.

3 Commentaren
Oudste
Nieuwste
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties